KoncertKrakówWydarzenia

StrefaEtno | ORIENT | vol. 1 | Wassim Ibrahim & Hamdam Trio | Mistyka Orientu

Kup bilet

Inauguracja cyklu muzycznego Wassima Ibrahima: StrefaEtno | ORIENT w klubie Strefa Nowa.

Starożytny region pełen miłości, spokoju i umiłowania sztuki. Taki krajobraz wyłania się z dźwięków, którymi otuli nas Wassim i Hamdam Trio podczas piątkowego koncertu. Muzyka perska osadzona w tradycji sufickiej. Kompozycje czerpiące z repertuaru radif; teksty Dżalala ad-Din Muhammada Rumiego w opracowaniach na instrumenty tradycyjne. Muzyczna podróż pełna archaicznych pieśni – w językach aramejskim, arabskim, perskim, kurdyjskim – współtworzących kulturę Bliskiego Wschodu. Hamdam Trio to duchowa muzyka świata, to jedność w pieśni – opowieść o pokoju. Inspiracje muzycy czerpią z rodzimych kultur członków kolektywu.

Zespół współtworzą:

Dariush Rasouli – wykonawca perskiej muzyki klasycznej, absolwent Uniwersytetu Muzycznego w Teheranie, tradycyjną muzykę irańską poznawał u Madżida Kijani, studiował grę na neju (flet), torze (lutnia długoszyjkowa) i tombaku (inaczej: zarb), śpiewa perskie pieśni czerpiące z poezji Rumiego. Wspótworzył m.in. grupę PersoPolish, do której zaprosił polskich i irańskich muzyków. 

Wassim Ibrahim – doktor muzyki, pieśniarz, wirtuoz gry na oudzie, kompozytor. Na lutni oud i flecie gra od dziecka. Pochodzi z Syrii, od lat mieszka w Polsce. Prowadzi międzynarodowy krakowski Chór w Kontakcie. Uhonorowany tytułem Krakowskiego Ambasadora Wielokuturowości za A.D. 2019.

Arad Emamgholi – kurdyjski, irański perkusista, muzyk takich grup jak Daf, Bendir, Dayereh, śpiewa w języku kurdyjskim oraz perskim; na dafie zaczął grać w wieku 5 lat. Koncertuje w Polsce i na świecie, prowadzi warsztaty warsztaty muzyczne, m.in. gry na dafie.

We wspólnym projekcie artyści podjęli się m.in. muzycznej interpretacji tekstów Dżalala ad-Din Muhammada Rumiego – sufickiego poety, mistyka perskiego, teologa islamskiego zwanego „poetą miłości”. Inspirują się m.in. repertuarem radif – irańską muzyką klasyczną czerpiącą z melodii tradycyjnych, przekazywaną przez mistrzów ustnie z pokolenia na pokolenie, stanowiącą podstawę do improwizacji.