Warsztat

Warsztat „Muzyczna kąpiel” by Kasia Sylla & AfryKamera

Nasze ciało jest właściwie płynne, w większości składa się z wody. Na poziomie atomowym cząsteczki, które nas budują ciągle są w ruchu. Ruchem jest też dźwięk i fizycznie można (należy!) go doświadczać. Zapraszam Was na kąpiel dźwiękową. To będzie doświadczanie dźwięku nie tylko słuchowo, ale i fizycznie. Wibracje mis dźwiękowych, gongu poruszą powietrze wokół nas, a także komórki naszych ciał; wpłyną na fale mózgowe i pozwolą wyciszyć umysł.

To nie tylko przyjemne ukojenie – to wspomaganie pracy narządów w organizmie, regulacja krążenia krwi, limfy i życiowej energii, wspieranie procesów samoleczenia ciała. Jednocześnie umysł może zagłębić się w medytacji i oczyścić się… taka dźwiękowa podróż dla każdego jest inna i pozwala zregenerować się na wielu poziomach.

Kluczowym elementem kąpieli jest dla mnie intencja. Oprócz oczywistej – uważności na uczestnika – moją intencję na niedzielę zbudują wycinki z utworów kilku afrykańskich poetek. Na ich własnych zdaniach powstaną utwory wokalne i improwizacje. Ale na razie bez nazwisk – wszystko poczujecie na miejscu, a słowa zawibrują!

Kasia Sylla – Działam jako skrzypaczka, wokalistka, edukatorka muzyczna. Jestem praktyczką Music Learning Theory – przez szereg lat realizowałam działalność edukatorską, prowadząc holistyczne zajęcia muzyczne dla dzieci i młodzieży, a także tworząc i scenariusze i muzykę do interaktywnych koncertów dla najmłodszej publiczności. Przeszłam całą drogę zawodowej edukacji muzyczne,j a aktualnie podjęła kolejne studia – tym razem afrykanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim, żeby rozwijać fascynacje językowe i etnograficzne.

W działalności muzycznej aktualnie skupiam się na tworzeniu, obok współczesnych form wyrazu zgłębiając folklor afrykański i słowiański. Interesuję się naukowym aspektem częstotliwości i temperacji dźwięku – a dalej wiążącej się z tym fizycznej energii. To zaprowadziło mnie do szkolenia się w terapii dźwiękiem (Peter Hess Academy), praktykowania masaży misami dźwiękowmi i projektowania koncertowo-terapeutycznych grupowych kąpieli dźwiękowych.

Aktualnie pracuję nad solowym projektem muzycznym łączącym głos, skrzypce, elektronikę oraz szerokie instrumentarium tradycyjne i terapeutyczne.

Przeciwwskazania:

-pierwszy trymestr ciąży

-rozrusznik serca

-psychozy i terapia lekami psychotropowymi

-epilepsja

ENG

Our bodies are essentially fluid, mostly composed of water. At the atomic level, the molecules that construct us are constantly in motion. Sound is also movement and it can (and should!) be experienced physically. I invite you to a sound bath. It will be an experience of sound, not just auditory but physical as well. Vibrations from sound bowls and gongs will move the air around us and affect the cells of our bodies, influencing brain waves and allowing the mind to calm.

It’s not just about pleasant relaxation—it supports the functioning of organs in the body, regulates blood circulation, lymph, and life energy, aiding the body’s self-healing processes. Simultaneously, the mind can delve into meditation and cleanse itself… this auditory journey is different for everyone and allows regeneration on multiple levels.

The key element of the bath for me is intention. Apart from the obvious—being mindful of the participant—my intention for Sunday will be woven from excerpts of works by several African poets. Vocal compositions and improvisations will arise from their own words. But for now, no names—everything will be felt in the moment, and the words will vibrate!

Contraindications:

– First trimester of pregnancy

– Heart pacemaker

– Psychosis and psychotropic drug therapy

– Epilepsy

Kasia Sylla – I work as a violinist, vocalist, and music educator. I am a practitioner of Music Learning Theory—over several years, I have been engaged in educational activities, conducting holistic music classes for children and youth while also creating scripts and music for interactive concerts for the youngest audiences. I’ve traversed the entire path of professional music education and currently, I’ve embarked on further studies – this time in African Studies at the University of Warsaw, to expand my fascination with languages and ethnography.

In my musical endeavors, I currently focus on exploring, alongside contemporary forms of expression, African and Slavic folklore. I delve into the scientific aspect of sound frequency and tempering, which is connected to physical energy. This led me to train in sound therapy (Peter Hess Academy), practice sound bowl massages, and design concert-therapeutic group sound baths.

Presently, I am working on a solo music project that combines voice, violin, electronics, as well as a wide range of traditional and therapeutic instruments.