A night at the outer fringes of music starts with Dutch artist upsammy’s trippy, bass-heavy club music – as heard on PAN, Dekmantel and AD 93 – brought to life in new, intricately detailed ways in a collaboration with prolific percussionist and composer Valentina Magaletti. South Korean artist bela will present a commissioned A/V performance* of their 2024 Subtext/Unsound album Noise and Cries 굉음과 울음, interlacing blood-curdling death metal growls with repurposed traditional rhythms and the heady, cybernetic maximalism of queer club music. The show features light artist Theresa Baumgartner and director Lukas Feigelfeld. Following is MOPCUT, a three-headed noise behemoth made up of US-based experimental vocalist Audrey Chen, idiosyncratic French guitarist Julien Desprez and versatile percussionist Lukas König, playing with volume, length and colour. Genre's not a consideration here – it's sheer chaos.
An Intervention comes from Glasgow artist Harry Górski-Brown; selected from our open call, his “noise” set incorporates dismantled, amplified and part-improvised electroacoustic Highland Bagpipes.
*bela, Theresa Baumgartner and Lukas Feigelfeld present Noise and Cries 굉음과 울음 is commissioned by Unsound, Le Guess Who? and Lunchmeat and funded by Musicboard Berlin.
--
Ten wieczór obiecuje eksplorację najdalszych muzycznych rejonów. Otworzy go duńska artystka upsammy, której odjechaną i pełną ciężkich basów muzykę klubową wydawały takie wytwórnie, jak PAN, Dekmantel czy AD 93. Wraz z nią wystąpi z doskonała perkusistka i kompozytorka Valentina Magaletti – wspólnie stworzą nowatorską i misternie skonstruowaną muzyczną mieszankę. Koreańskx artystx bela wystąpi ze specjalnym pokazem prezentującym wydany niedawno przez Subtext i Unsound album „Noise and Cries 굉음과 울음”, przeplatający mrożący krew w żyłach deathmetalowy growl z przetworzonymi tradycyjnymi rytmami oraz odurzającym cybernetycznym maksymalizmem queerowej muzyki klubowej. Towarzyszyć będzie im Theresa Baumgartner, artystka tworząca instalacje świetlne oraz reżyser Lukas Feigelfeld. Wieczór zamknie MOPCUT, trzygłowa noise’owa bestia powołana do życia przez mieszkającą w Stanach wokalistkę eksperymentalną Audrey Chen, idiosynkratycznego francuskiego gitarzystę Juliena Despreza oraz wszechstronnego perkusistę Lukasa Königa. Zespół podkręci intensywność grą z głośnością, długością i barwą muzyczną. Nie ma tu mowy o gatunkach muzycznych – to czysty chaos.
Spodziewać możemy się również interwencji w wykonaniu mieszkającego w Glasgow artysty Harry’ego Górskiego-Browna. Jego wybrany z naboru otwartego, częściowo improwizowany „noise’owy” set wykorzystuje elektroakustyczne brzmienie dud szkockich – rozłożone na czynniki pierwsze i zamplifikowane.
*Projekt „Noise and Cries 굉음과 울음” prezentowany przez belę, Theresę Baumgartner oraz Lukasa Feigelfelda powstał na zlecenie festiwali Unsound, Le Guess Who? oraz Lunchmeat przy wsparciu finansowym Musicboard Berlin.