Line-up:
Robert Piotrowicz pres. Afterlife
Jennifer Walshe
Mabe Fratti feat. Hubert Zemler & Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble
Autechre
Legendary British duo Autechre helped change the course of experimental electronic music in the 1990s, bending the dancefloor-friendly pulses of electro, hardcore and hip-hop into progressively abstract forms. And they’ve never stopped challenging themselves; early adopters of algorithmic compositional techniques and software like Max/MSP, Sean Booth and Rob Brown still confound listeners with each and every release. Their shows, routinely conducted in complete darkness, are an extension of this constant process of re-evaluation, decomposing their spiralling vortex of sounds into palpitating rhythms and uncanny outbursts of cracked harmony. Expect the unexpected, basically.
Joining the bill that night is Guatemala’s Mabe Fratti, who we can now reveal will rearrange and revisit her discography and perform new works for a special presentation accompanied by I. La Católica on heavy guitars, Warsaw’s Hubert Zemler on percussion, and winds from Kraków’s Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble. Opening is the live premiere of Robert Piotrowicz’s Afterlife, where uncanny fictional organ pieces create a bold and shimmering mass. Fired up by the spirit of dada and data, composer and vocalist Jennifer Walshe will draw on material from her album A Late Anthology to give a brief, unique performance.
Note: this show is included in the Unsound Weekly and Long Weekend Pass.
–
Legendarny brytyjski duet Autechre znacząco przyczynił się do zmiany biegu historii eksperymentalnej muzyki elektronicznej w latach 90. XX wieku. Przyjazne dla ucha komponenty tworzące takie gatunki jak electro, hardcore czy hip-hop, w jego odsłonie zaczęły przybierać coraz bardziej abstrakcyjne formy. Doskonale znając techniki kompozycji algorytmicznych i narzędzia, takie jak Max/MSP, Sean Booth i Rob Brown wciąż nie przestają zaskakiwać słuchaczy przy okazji każdego kolejnego wydawnictwa. Ich koncerty, które zazwyczaj odbywają się w kompletnych ciemnościach, są kontynuacją tego coraz bardziej rozbudowanego procesu reewaluacji, w którym wirujące odmęty dźwiękowe rozłożone zostają na pulsujące rytmy i niezwykłe eksplozje stopniowo naruszanej harmonii. W skrócie – spodziewaj się niespodziewanego!
Tego samego wieczoru usłyszymy Mabe Fratti z Gwatemali, która zaprezentuje znane utwory w nowych wersjach, a także premierowe kompozycje w towarzystwie basisty I. La Católica, perkusisty Huberta Zemlera oraz sekcji dętej krakowskiej Spółdzielni Muzycznej. Wydarzenie otworzy premiera „Afterlife” Roberta Piotrowicza, czyli zmasowane natarcie niesamowitych, gęstych quasi-organowych motywów. Z kolei kompozytorka i wokalistka Jennifer Walshe, inspirując się hasłami dada/data, przygotowała wyjątkową interpretację materiału z albumu „A Late Anthology”.
Uwaga: koncert jest objęty karnetem tygodniowym oraz weekendowym.