Polskie melodie ludowe w rytmach techno, na dodatek zagrane przez orkiestrę dętą!? To Prawdziwie Polskie Techno / True Polish Techno!
Mózgiem projektu jest Michał Fetler, znany z Jazzbandu Młynarski Masecki i grupy Polmuz, który ze swą orkiestrą stworzył klubowe bomby, równocześnie zachwycające słowiańskim liryzmem i porywające surowym jazzowym sznytem. „Prawdziwie Polskie Techno” to zupełnie nowy garnitur orkiestry dętej Fanfara Awantura, kojarzonej dotychczas estetyką bałkańsko-punkową. Po wielu latach udawania Cyganów, nadszedł czas na swoisty coming-out i objawienie prawdziwie nafutrowanego, techno-polo futurystycznego oblicza. Tradycyjna, na pozór, orkiestra dęta zaskoczy teraz biegłością w stylach Rave, Psytrance, Progressive, Minimal czy Detroit Techno, choć zagrane z klubową werwą utwory na motywach polki czy walcerka zdradzają, że awanturniczy tech-załoganci obeznani są też zarówno z muzyką Gorana Bregovica, Brandt Brauer Frick, jak i rozwibrowanym tanecznie jazzem gigantów z The Comet Is Coming.
Projekt Prawdziwie Polskie Techno powstał na specjalne zamówienie Radiowego Centrum Kultury Ludowej w Polskim Radiu. Na potrzeby jubileuszowego koncertu z okazji 25-lecia tej instytucji, Michał Fetler skomponował siedem autorskich wariacji melodii ludowych południowo-wschodniej Polski. Zestawił w nich stylistykę srogiego techno i muzyki elektronicznej z brzmieniem Orkiestry Reprezentacyjnej Sił Zbrojnych oraz kapeli ludowej z towarzyszeniem ekstatycznych syntezatorów.
Prawdziwie Polskie Techno to projekt który powstał na zamówienie Polskiego Radia, z okazji 25-lecia Radiowego Centrum Kultury Ludowej. Jest to najnowsza – Techno-Polo-Futurystyczna odsłona 10-osobowej orkiestry Fanfara Awantura, kojarzonej dotychczas z estetyką bałkańsko-punkową.
Prawdziwie Polskie Techno to wariacje na temat melodii ludowych z południowo-wschodniej Polski, wykonywane w stylu muzyki elektronicznej, techno i nowoczesnego jazzu, zestawione z brzmieniem orkiestry dętej wspartej syntezatorami. Obecnie promujemy album wydany przez wytwórnię NoPaper Records / Automatik, a patronat medialny sprawuje Polskie Radio / Radiowe Centrum kultury Ludowej.