Millennium Docs Against Gravity i Pardon, To Tu, po raz kolejny wspólnie zapraszają na doświadczanie muzyki w ramach dokumentalnych podróży filmowych. Jest nam niezmiernie miło, że razem możemy zaprosić na koncert wybitnego polskiego pianisty Bartka Wąsika, który podczas występu zaprezentuje publiczności kompozycje japońskiego muzyka i kompozytora Ryūichiego Sakamoto. Wydarzenie jest związane z projekcjami japońskiego filmu „Ryuichi Sakamoto | Opus” w reżyserii Neo Sora.
🔸 Pokazy „Ryūichi Sakamoto | Opus”
▪ 11.05 13:15 Kinoteka 7
▪ 15.05 18:15 Muranów Gerard
▪ 18.05 13:00 Kinoteka 1
▪ 19.05 20:30 Kinoteka 3
🔸 Informacje o koncercie:
▪ Data: Środa, 15.05.2024
▪ Wejście na koncert: 19:00
▪ Rozpoczęcie koncertu: 20:30
▪ Bilety: 80zł
▪ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa
🔸 Miejsca Siedzące:
▪ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona. Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).
🔸 Bilety:
▪ Strona internetowa: https://pardontotu.pl/programme
▪ Stacjonarnie przy barze Pardon, To Tu (bilety kolekcjonerskie)
▪ Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‘na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane
🔸 Bartek Wąsik plays Ryūichi Sakamoto:
Koncert będący hołdem pianisty Bartka Wąsika dla japońskiego kompozytora Ryuichiego Sakamoto, zmarłego w marcu 2023r. Sakamoto jest zdobywcą Oscara, nagrody BAFTA, Grammy i dwóch Złotych Globów. Jego twórczość to nie tylko oryginalna, nagradzana wielokrotnie muzyka filmowa (m. in. do obrazów „Ostatni cesarz”, „Pod osłoną nieba”, „Mały Budda” czy „Zjawa”) ale też autorskie albumy, z których – mimo upływu czasu – przebija różnorodność gatunkowa, podążanie za swoim stylem, bogata instrumentacja, gdzie ważne miejsce zajmuje fortepian. Sakamoto jest szczególnie związany z tym instrumentem, słychać to na wielu jego albumach, m. in. w „Playing the Piano” (2009) czy „async” (2017), gdzie jest nie tylko kompozytorem ale i wykonawcą, często interpretując na nowo swoje wcześniejsze utwory. W wersji na fortepian solo brzmią one intymniej, wywołując większe skupienie.
🔸 Bartek Wąsik
Bartek Wąsik jest jednym z czołowych i wszechstronnych polskich pianistów. Aranżer, kompozytor, zwycięzca wielu międzynarodowych konkursów i nagród pozamuzycznych, m. in. Paszportu Polityki i nagrody fonograficznej Fryderyk. W roku 2020 został laureatem nagrody wręczanej przez polskie środowisko muzyczne – Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii „Osobowość Roku”. Jest współzałożycielem i członkiem takich zespołów jak Kwadrofonik i Lutosławski Piano Duo. Jego projekt „Nowa Warszawa”, czyli dwanaście na nowo zaaranżowanych piosenek o Warszawie (wraz ze Stanisławą Celińską i z Royal String Quartet) spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem krytyki i został uhonorowany Gwarancją Kultury i Wdechami.
Współpracował m. in. z Bartkiem Konopką (film „Nowa Warszawa”), Janem Komasą (widowisko „Ksenofonia. Symfonia dla Innego”), Arturem Rojkiem („Symfonia przemysłowa”), Adamem Strugiem („Requiem ludowe), Katarzyną Nosowską, Ralphem Kaminskim, Dorotą Miśkiewicz („Lutosławski, Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci” – Złota Płyta) i Teatrem Starym w Lublinie („Kocham, Lublin, Szanuję”). W roku 2020, razem z Melą Koteluk stworzył piosenki do poezji Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, które w jego aranżacji znalazły się na płycie „Astronomia poety. Baczyński” (Mela Koteluk & Kwadrofonik) nagrodzonej nagrodą Fryderyk. Od 2020 roku, w warszawskiej Królikarni zainaugurował cykl autorskich recitali fortepianowych „Pianokrąg” („Pianorizon”), prezentując wysmakowaną twórczość artystów z pogranicza muzyki klasycznej (Glass, Richter, Adams, Sakamoto) i alternatywnej oraz swoje kompozycje. Pod koniec 2022 wydał swój solowy album – „Daydreamer” – zawierający własne aranżacje piosenek zespołu Radiohead.