Minie niemal dokładnie 9 lat, kiedy to trio, na początku marca 2024 r. stanie ponownie na naszej scenie. Ten free jazzowy power skład po raz pierwszy spotkał się w 2009 r. i dzięki swojej wieloletniej wspólnej historii i bezkompromisowej energii tworzą jeden z tych rzadkich zespołów, który na żywo rozwija się przed nami niczym orientalny kwiat. Drodzy goście, jestesmy zaszczyceni, że ponownie po tylu latach zagrają u nas wspólnie: saksofonista Dave Rempis, wiolonczelista Fred Lonberg-Holm i perkusista Paal Nilssen-Love- czyli Ballister!! Okazja ich jedynego w Polsce koncertu będzie trasa koncertowa związana z premierą ich najnowszego albumu „Smash And Grab„, który ujrzy światło dzienne 16.01.2024.
? Informacje:
▪ Data: Poniedziałek 04.03.2024
▪ Wejście na koncert: 19:00
▪ Rozpoczęcie koncertu: 20:30
▪ Bilety 1-Dniowe: 69 zł (przedsprzedaż) / 79 zł (w dniu koncertu)
▪ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa
? Miejsca Siedzące:
▪ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona. Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).
? Bilety:
▪ Nasza strona internetowa: https://pardontotu.pl/programme
▪ Stacjonarnie u nas przy barze (bilety kolekcjonerskie)
▪ W aplikacji GOING oraz w salonach Empik
▪ Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) 'na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane
? Skład:
▪ Dave Rempis – saksofon
▪ Fred Lonberg-Holm – wiolonczela
▪ Paal Nilssen-Love – perkusja
? Ballister:
Dave Rempis, Fred Lonberg-Holm oraz Paal Nilssen-Love powołali do życia zespół Ballister w 2009 roku. Swój zespół określają jako “free-wheeling trio”, nie precyzując jednak co miałoby to oznaczać. Może to być więc zwrócenie szczególnej uwagi na sam akt kreacji, osadzony owszem w jazzowej tradycji, ale równocześnie uwolniony od czysto stylistycznych ograniczeń.
Dave Rempis gra nieco inaczej niż w czasach Vandermark 5 – mniej u niego odwołań wprost do bebopu i hard bopu, więcej za to zgrzytów i charkotów rodem raczej z free improv-u. Jego gra jest jednak najbliższa jazzowej tradycji i wprowadza coś na kształt melodii.
Lonberg-Holm ma nieco inne zadania – nie daje się o tu poznać od lirycznej strony, raczej odpowiada za drapieżną, chrapliwą stronę muzyki odwołując się do noise’u i sięgając po elektroniczne preparacje. Rzadko jednak buduje z nich dźwiękową ścianę – najczęściej jego frazy są pełne zawieszeń, porwane i zmienne.
Muzycznymi punktami odniesienia dla zespołu jest twórczość Julius Hemphill z lat 70 i 80 z Abdulem Wadud, Ornette’a Colemana oraz poszukiwania elektrycznych zespołów Milesa Davisa.
? Posłuchaj:
1. https://www.youtube.com/watch?v=nKGbQoy_7m4
2. https://www.youtube.com/watch?v=fSwK-udXpa8
3. https://www.youtube.com/watch?v=dLO2AkonZXM
? Zapisz się do naszego newslettera:
? Pardon, To Tu
2. https://www.instagram.com/pardontotu/
3. https://twitter.com/PardonToTu