Zapraszamy na koncerty II dnia Avant Art Festival 2023 Wrocław, a w nim:
EIVIND VULLUM FEAT. JERZY MACZYNSKI & NICOLAS STOCKER A/V PERFORMANCE – VLF VISUALS (NOR, PL, CH)
Formy i kształty kompozycji Eivinda Vulluma odzwierciedlają jego lata doświadczeń z sound designem, które ma silny wpływ na dynamikę i narracyjne elementy jego muzyki. Po swoim ambientowym solowym debiucie “Ohms Love” (HMD Records 2022) norweski muzyk rozpoczął kolaborację z polskim saksofonistą i kompozytorem Jerzym Maczyńskim ((Polish Jazz, Yeyeh, UHF, Jerry & The Pelican System) i Szwajcarskim bębniarzem Nicolasem Stockerem (KALI Trio, Nik Bärtsch 'Mobile’, Maarja Nuut). W tym właśnie składzie najnowsze kompozycje Vulluma zostaną przedstawione publiczności na festiwalu – wraz z hipnotycznymi, abstrakcyjnymi wizualizacjami tworzonymi na żywo przez Katarzynę Dębską (CTM-Festival, Affluenza, PL, South Explorer Festival).
Dzięki współpracy z Maczyńskim i Stockerem muzyka Vulluma nabiera bardziej rytmiczych, ale i bardziej improwizatorskich i eksperymentalnych wartości. W charakterystyczne dla niego filmowe pejzaże dodane są elementy free jazzu, harmonicznego ambientu czy orkiestrowego drone’u.
Gerard Lebik (PL) *
artysta dźwiękowy, improwizator/kompozytor, performer/saksofonista. Założyciel i dyrektor artystyczny festiwalu Sanatorium of Sound w Sokołowsku. Zajmuje się muzyką eksperymentalną, improwizowaną i intermedialną oraz eksploruje heterogeniczne źródła i metody badań dźwięku, koncentrując się na takich zagadnieniach jak percepcja i propagacja fal dźwiękowych, zaburzenia czasowe, psychoakustyka czy relacja dźwięku z architekturą i kontekstem miejskim.
BEAM SPLITTER: AUDREY CHEN (US) & HENRIK MUNKEBY NØRSTEBØ (NOR)
Beam Splitter to projekt-dialog, gra między dwoma doświadczonymi muzykami, którzy odpowiadając na swoje kolejne kroki tworzą na żywo zupełnie nowy muzyczny język. W trakcie występów Audrey Chen, amerykańska artystka chińskiego pochodzenia, tworzy dźwiękową poezję za pomocą instrumentalnego podejścia do swojego wokalu i przetwarzania go poprzez analogowe syntezatory – na jej dźwięki odpowiada Henrik Munkeby Nørstebø, Norweski puzonista i muzyk elektroniczny, poruszający się na co dzień głównie w zakresie muzyki konceptualnej. Duet zagrał już ponad dwieście koncertów na całym świecie i wydał trzy albumy, będące zapisami live’owych improwizacji.
MoE (NOR)
MoE, eksperymentalny zespół z Oslo w Norwegii, który od momentu powstania w 2008 nieustannie przesuwajacy granice muzyki. Zainspirowany legendarnymi zespołami crossover rocka, takimi jak Pink Floyd, Sonic Youth i Swans, MoE tworzy stale zmieniający się wszechświat nieoczekiwanych dźwięków, łącząc rock, noise, performance i słowo mówione. Ich mroczny i ciężki gitarowy krajobraz, w połączeniu z dynamicznym wokalem, tworzy unikalną mieszankę podobną do Swans i Diamandy Galás. Z ponad trzydziestoma krajami i czterema kontynentami na koncie, nieustanna aktywność MoE zaowocowała wystawą w norweskim Muzeum Rocka, Rockheim, zatytułowaną „For the Love of Chaos”, trwającą do września 2023 roku. Główna kompozytorka, basistka i wokalistka, Guro Skumsnes Moe, jest jedną najbardziej wpływowych postaci norweskiej sceny muzyki. Jej bezpośrednie podejście do tworzenia fizycznych dźwięków za pomocą basu i głosu przyniosło jej uznanie na całym świecie.
* projekty