5 lat L.A.S. Piotra Damasiewicza + Wójcik | Lesiak | Villavecchia | Reviriego | Trilla | Kozera | Janicki
Koncert

5 lat L.A.S. Piotra Damasiewicza + Wójcik | Lesiak | Villavecchia | Reviriego | Trilla | Kozera | Janicki

W drugiej połowie kwietnia będziemy **świętować wraz z ośmioma muzykami z Polski i Hiszpanii 5-lecie jednej z najciekawszej platformy artystyczno-wydawniczo-koncertowej pod tytułem „L.A.S (Listening And Sounding)”**, której twórca jest nikim inny jak jeden z **najprężniej działających i awangardowych polskich trębaczy – Piotr Damasiewicz.** W wyniku okrągłego jubileuszu mamy zaszczyt zaprosić tego wieczoru na trzy koncerty, które połączy jeden wspólny mianownik, czyli L.A.S. Zapraszamy bardzo serdecznie! Zapraszamy i do zobaczenia!

▶ **Data:** Niedziela, 23.04.2023

▶ **Wejście na koncert:** 19:00

▶ **Rozpoczęcie koncertu:** 20:30

▶ **Bilety:** 49 zł (przedsprzedaż) / 59 zł (w dniu koncertu)

▶ **Adres:** Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

**▶ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona. Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).**

**▶ Piotr Damasiewicz L.A.S + Goście**

➳ Piotr Damasiewicz – trąbka, harmonium, głos, instrumenty perkusyjne

➳ Kuba Wójcik – gitara, elektronika

➳ Grzegorz Lesiak – gitara

➳ Liba Villavecchia – saksofon altowy

➳ Àlex Reviriego – kontrabas

➳ Vasco Trilla – perkusja

➳ Zbigniew Kozera – bas, guimbri

➳ Qba Janicki – perkusja

**▶ Program**

• Piotr Damasiewicz / Kuba Wójcik – Diavolezza

• Skawa (Damasiewicz / Lesiak / Villavecchia / Reviriego / Trilla)

• Piotr Damasiewicz „Into The Roots” (Damasiewicz / Kozera / Janicki)

**▶ Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, stacjonarnie w „Pardon, To Tu” przy barze (limitowana pula biletów kolekcjonerskich), aplikacji GOING oraz w salonach Empik. Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) 'na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane**

**▶ L.A.S**

W 2023 roku mija 5 lat od pierwszych zrealizowanych inicjatyw koncertowych i pierwszego nagrania płyty pod szyldem L.A.S. (Listening And Sounding). „Stream Of Moody” (wydana w 2019), stała się prototypem katalogowej jedynki „Viennes Connections”, która odpowiadała założeniom ideowym i wydawniczym Damasiewicza.

Celem L.A.S. – oprócz samego wydawania muzyki jest propagowanie sztuki i muzyki poprzez wspólne jej doświadczanie na linii słuchacz-muzyk, artysta-widz. Powstała energia podczas koncertów i nagrań live pozwala stworzyć wyjątkowe wydawnictwa.

L.A.S. jest platformą artystyczną i społecznościową koncentrującą się na współtworzeniu i współistnieniu niewymuszonych relacji międzyludzkich. To realizacja wzajemnej potrzeby dzielenia się wiedzą i umiejętnościami, przebywania w harmonii i naturze, wzajemnego poszanowania przestrzeni, budowania relacji ze światem, spojrzenie z dystansem na to co wokół się dzieje, koncentracja na własnych potrzebach, słuchanie siebie i innych, odmienne postrzeganie świata, zgoda z naturą i samym sobą, kierowanie się intuicją.

To wszystko przyświeca Piotrowi Damasiewiczowi m.in. takie zasady są realizowane w jego inicjatywie koncertowo-wydawniczej-warsztatowej. L.A.S. to w pewnym sensie platforma, dzięki której będzie można się zatrzymać i zastanowić lub porozmawiać o rzeczach istotnych dla każdego. Podstawą tych spotkań jest dźwięk i otwarcie się na słuchanie.

**▶ Prasa**

*** Piotr Damasiewicz / Kuba Wójcik – Diavolezza**

„Teoretycznie to muzyka zawieszona między szwajcarskim krajobrazem a transową formułą muzyki z Indii. W rzeczywistości na pierwszy plan wychodzi jednak umiejętność bardzo delikatnego budowania przestrzeni akustycznej – wyćwiczona przez obu muzyków w nurtach otwartej improwizacji – i ciągle jednak jakaś słowiańska wrażliwość. Jak w wielu różnorodnych przedsięwzięciach Damasiewicza. I jeszcze olbrzymia dynamika – aż po intensywne dronowe pejzaże z ekspresyjnymi,
emocjonalnymi wokalizami.” – **Bartek Chaciński (Polityka)**

*** Skawa**

„Jest to prawdopodobnie najlepszy polski wydawnictwo tego gatunku, porównywalny z najlepszymi dokonaniami Freda Fritha (ex-Henry Cow), Thurstona Moore czy Lee Ranaldo (obaj ex-Sonic Youth).” – **Maciej Lewenstein (Polish Jazz Recording & Beyond)**